АПСВТ спільно з Проєктом USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») проводить V Всеукраїнський конкурс «Краща наукова праця з проблематики муніципального права»

 

 

 

 

 

 

Захід проводиться з метою виявлення творчої та обдарованої молоді, а також залучення учених-юристів, які прагнуть долучитися до аналізу та вирішення проблемних питань удосконалення законодавства України про місцеве самоврядування 

 

Академія праці, соціальних відносин і туризму

за підтримки Проєкту USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») оголошує

 

V ЩОРІЧНИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС

 

«Краща наукова праця з проблематики муніципального права»

 

 

 

 

Академія праці, соціальних відносин і туризму спільно з Проєктом USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») проводить V Всеукраїнський конкурс «Краща наукова праця з проблематики муніципального права».

Основна мета заходу – виявлення науково обґрунтованих ідей, практичних пропозицій та рекомендацій щодо вдосконалення законодавства про місцеве самоврядування в Україні, підготовлених дослідниками муніципального права.

Запрошуємо Вас долучитися до конкурсу і на основі Вашого теоретичного та практичного досвіду викласти власне бачення вирішення проблем законодавства про місцеве самоврядування з урахуванням норм Європейської хартії місцевого самоврядування.

Інформація про конкурс, тематичні напрямки досліджень та вимоги до учасників і наукових праць наведені нижче.

 

Інформація про конкурс

 

Подані на всеукраїнський конкурс (далі – конкурс) праці повинні описувати основні проблеми, колізії та прогалини у законодавстві України про місцеве самоврядування, пропонувати шляхи їх усунення, розкривати сучасний стан та перспективи розвитку законодавства про місцеве самоврядування у контексті оцінки перспектив впровадження європейського досвіду у законодавство і практику України. Науково-практичні праці можуть бути присвячені також порівняльному аналізу та оцінці імплементації європейських норм і принципів у законодавство про місцеве самоврядування в Україні.

Напередодні конкурсу Академією праці, соціальних відносин і туризму спільно з Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» проведено опитування (https://docs.google.com/presentation/d/1QC8FWQaUhE2amnow_4X28yMXOWjqbyca/edit?usp=sharing&ouid=114330706247857722905&rtpof=true&sd=true) сільських селищних, міських голів та їх заступників з метою дізнатися позицію органів місцевого самоврядування щодо основних проблем законодавства, що регулює діяльність органів місцевого самоврядування, а також проблем імплементації норм Європейської хартії місцевого самоврядування у законодавство України про місцеве самоврядування. Результати опитування взяті за основу для визначення основних напрямків дослідження оголошеного конкурсу (Додаток 1).

Кращі дослідження будуть презентовані на X Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 17 січня 2025 року у м. Київ.

Кінцевий термін подання наукових робіт – 10 січня 2025 року.

 

Учасники

 

✓ здобувачі освітньо-наукового рівня вищої освіти з правничої спеціальності;

✓ кандидати юридичних наук, доктори філософії галузі права;

✓ представники територіальних громад.

 

Етапи конкурсу

 

✓ перший етап: 18 листопада 2024 р. – 10 січня 2025 р.— подання авторами конкурсних робіт;

✓ другий етап: 13 січня 2025 р.— рецензування робіт та їх розгляд конкурсною комісією;

✓ третій етап: 17 січня 2025 р. — підбиття підсумків конкурсу, визначення переможців. 

 

Відзначення учасників

 

✓ всі учасники, чиї роботи відповідають вимогам конкурсу, – отримають сертифікат про участь у Конкурсі «Краща наукова праця з проблематики муніципального права»;

✓ всі учасники – отримають можливість безкоштовно взяти участь у X Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 17 січня 2025 р. у м. Київ;

✓ 3 переможці – отримають можливість презентувати свої роботи і обговорити їх з учасниками X Всеукраїнської науково-практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (17 січня 2025 р.);

✓ 3 переможці – отримають можливість безкоштовно опублікувати свої роботи, подані на конкурс, у Збірнику матеріалів X Всеукраїнської науково-практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (17 січня 2025 р.);

✓ 3 переможці – отримають можливість апробації своїх наукових досліджень у навчальному процесі закладі вищої освіти – Академії праці, соціальних відносин і туризму з отриманням відповідного офіційного підтвердження. Учасники зможуть провести лекцію/майстер-клас/семінар для студентів Академії під час занять з навчального курсу «Муніципальне право» (2025-2026 навчальному році);

✓ 3 переможці – отримають можливість пройти 10-денне стажування в органах місцевого самоврядування в одній з трьох громад-партнерок Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»;

✓ 3 переможці – отримають можливість взяти участь у Хакатоні з місцевого самоврядування;

✓ 3 переможці – отримають цінні призи у вигляді планшетів та сертифікати переможців.

.

 

Терміни та перелік документів

 

Для участі у конкурсі до 10 січня 2025 р. необхідно: 

зареєструватися учасником конкурсу за посиланням (https://docs.google.com/forms/d/1RYOxkwORcQRkzmugUDvH7FFjJYe9JBGMtZB8jwgRx_w/edit);

 надіслати конкурсну наукову роботу відповідно до напрямків дослідження (додаток 1)що не публікувалася раніше, та відповідає вимогам (додаток 2), - на E-mail: yaroslav-z@ukr.net з приміткою «Робота на конкурс_Шевченко І.І.»;

 

Контакти для комунікацій

 

За додатковою інформацією звертатися до:

Журавля Ярослава Володимировича за телефоном: (093) 552-49-52,

E-mail: yaroslav-z@ukr.net.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

  1. 1.  Правові аспекти відновлення громад

1)    Правові аспекти відновлення публічної влади на деокупованих територіях: правовий статус та забезпечення прав і свобод громадян.

2)    Юридична відповідальність органів місцевого самоврядування (ОМС) та військових адміністрацій за порушення законодавства в процесі відновлення.

3)    Удосконалення законодавчої бази для відновлення та розвитку громад.

4)    Порівняння моделей управління відновленням території: досвід деокупованих регіонів України та інших країн.

5)    Роль міжнародної допомоги у відновленні державної влади на деокупованих територіях.

6)    Проблеми з відновленням довіри до державних інститутів на деокупованих територіях.

7)    Аналіз взаємодії військових адміністрацій та ОМС в організації гуманітарної допомоги та соціальної підтримки населення.

8)    Виклики та можливості забезпечення безпеки під час відновлення території: роль військових адміністрацій та ОМС.

2. Проблеми дублювання повноважень та взаємодія між органами влади в умовах відновлення

1)    Проблеми дублювання повноважень між органами державної влади та ОМС у процесі відновлення територіальних громад.

2)    Проблеми дублювання повноважень між органами державної влади та ОМС у  відновленні соціальної інфраструктури.

3)    Координація між військовими адміністраціями та ОМС: проблеми, шляхи покращення і роль міжурядових комісій.

4)    Комунікація між центральною та місцевою владою під час реалізації проектів відновлення: проблеми та рекомендації.

5)    Вплив кризових ситуацій на взаємодію між військовими адміністраціями та ОМС у процесі відновлення.

3. Контроль за процесами відновлення

1)    Запровадження системи адміністративного нагляду за дотриманням законності рішень ОМС відповідно до принципів Європейської хартії місцевого самоврядування.

2)    Механізми моніторингу, оцінки та контролю якості/ефективності процесу відновлення: роль держави і територіальних громад.

3)    Впровадження дієвих інструментів для забезпечення прозорості та підзвітності в процесах відновлення.

 

4. Роль ОМС у залученні ресурсів для відновлення

1)    Повноваження ОМС щодо залучення міжнародної допомоги та приватних інвестицій для потреб відновлення територіальної громади.

2)    Надання ОМС повноважень для розробки та реалізації програм будівництва та відновлення житла, включаючи програми доступного житла для ВПО та вразливих категорій населення.

5. Фінансування відновлення

1)    Аналіз ефективності існуючих фінансових механізмів для відновлення територіальної громади: недоліки законодавства та можливості для вдосконалення.

2)    Законодавчі проблеми належного та ефективного використання земельних ресурсів для відновлення деокупованих територій

3)    Удосконалення механізму здійснення місцевих запозичень до місцевих бюджетів та надання місцевих гарантій.

4)    Нечіткі процедури виділення та розподілу земель для відновлення житла та об'єктів соціальної інфраструктури.

5)    Вдосконалення/спрощення процедур виділення та використання земель для відновлення житла та об'єктів соціальної інфраструктури.

6)    Джерела фінансування на відновлення інфраструктури та соціальних послуг.

7)    Механізми виділення коштів з державного бюджету та залучення міжнародної допомоги для відновлення та розвитку територіальних громад.

8)    Спрощення процедури компенсації за збитки, завдані внаслідок збройної агресії РФ.

9)    Відновлення бюджетних процесів на деокупованих територіях.

10) Роль держави та місцевого самоврядуванні у належному забезпеченні ресурсами для відновлення територіальних громад.

11) Інтеграція міжнародної фінансової допомоги у процес відновлення та розвитку територіальних громад: роль держави та територіальних громад.

6. Житло та інфраструктура

1)    Законодавчі бар’єри у відновленні житлового фонду на деокупованих територіях: дослідження процедур і механізмів.

2)    Удосконалення законодавства щодо компенсації шкоди за пошкоджене чи знищене житло.

3)    Процедури виділення земельних ділянок державної та комунальної власності для будівництва об’єктів соціального та житлового фонду.

4)    Впровадження нових підходів до забезпечення осіб доступним житлом з урахуванням кращих практик та досвіду держав-членів ЄС.

5)    Механізми відновлення права власності після деокупації: юридичні та практичні виклики.

6)    Інфраструктурні рішення для відновлення деокупованих територій: виклики та шляхи їх подолання.

7)    Проблеми координації між органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час відновлення пошкодженої чи зруйнованої інфраструктури.

7. Соціальні підтримка та забезпечення безбар’єрного середовища

1)    Правова невизначеність щодо повернення громадян на деокуповані території: соціальні та юридичні аспекти.

2)    Правова невизначеність у процедурі надання гуманітарної допомоги під час відновлення територіальних громад.

3)    Недоліки у правовому забезпеченні соціальної реінтеграції та психологічної підтримки постраждалого населення.

4)    Недостатнє законодавче забезпечення захисту прав дітей та осіб з інвалідністю у процесі відновлення.

5)    Проблеми законодавчого регулюванням переселення людей з небезпечних територій.

6)    Відсутність правових норм для організації якісних медичних послуг у територіальних громадах, що постраждали внаслідок збройної агресії РФ.

7)    Недоліки у правовому забезпеченні доступу до правової допомоги постраждалому внаслідок збройної агресії РФ населенню.

8)    Інтеграція та адаптація внутрішньо переміщених осіб (ВПО) у нових територіальних  громадах.

9)    Залучення внутрішньо переміщених осіб (ВПО) до відновлення територіальних громад: проблеми та можливості.

10) Проблеми з відновленням медичних та освітніх послуг на деокупованих територіях.

11) Виклики у відновленні соціальних послуг на деокупованих територіях: співпраця держави та територіальних громади.

12) Соціально-економічні наслідки деокупації: адаптація місцевих жителів до нових умов після відновлення влади.

8. Бізнес та економіка

1)    Вплив законодавчих прогалин на відновлення підприємництва в територіальних громадах, що постраждали від війни.

2)    Проблеми правового забезпечення реінтеграції бізнесу на деокупованих територіях: дослідження законодавчих прогалин.

3)    Адміністративні бар’єри для залучення іноземних інвестицій у відновлення територіальних громад.

4)    Песрпективи залучення іноземних інвестицій в територіальних громадах, що постраждали внаслідок збройної агресії РФ.

5)    Недостатнє правове регулювання для підтримки малого та середнього бізнесу в постраждалих територіальних громадах.

6)    Відсутність ефективної комунікації між органами місцевого самоврядування та підприємцями в процесі відновлення територіальних громад.

7)    Роль місцевих підприємств у процесі відновлення: бар'єри та можливості.

8)    Інфраструктурні бар'єри для відновлення бізнесу на постраждалих територіях.

9)    Проблеми права власності та компенсації за знищене/пошкоджене майно бізнесу у процесі відновлення територіальних громад.

10) Екологічні виклики відновлення: конфлікти між бізнесом та територіальною громадою.

11) Механізми державної підтримки відновлення бізнесу: ефективність та проблеми реалізації.

12) Залучення бізнесу до відновлення інфраструктури: переваги публічно-приватного партнерства.

13) Державна політика щодо створення нових робочих з метою забезпечення місцевого економічного розвитку.

14) Зміни в податковому та регуляторному середовищі для бізнесу після відновлення: проблеми та перспективи.

15) Проблеми відновлення логістичних ланцюгів у постраждалих територіях: роль бізнесу та територіальної громади.

16) Інтеграція бізнес-ініціатив у стратегії відновлення територіальної громади: підходи та бар’єри.

17) Відновлення соціальної інфраструктури: роль бізнесу у забезпеченні місцевих послуг.

18) Проблеми відновлення інфраструктури на деокупованих територіях: роль держави і приватного сектора.

9. Екологія

1)    Відсутність стандартів екологічної безпеки при відновленні інфраструктури та території.

2)    Нечітке законодавче регулювання використання «зелених» технологій у відновлювальних проектах.

3)    Недостатній правовий захист для населення та бізнесу на територіях, що постраждали від екологічних катастроф.

10. Культурна спадщина

1)    Правове регулювання відновлення культурної та історичної спадщини на деокупованих територіях.

11. Міжрегіональна співпраця та міжнародна підтримка

1)    Удосконалення нормативно-правової бази у сфері міжнародного територіального  (транскордонного) співробітництва, спрямованого на відновлення та розвиток територіальних громад і регіонів.

2)    Розвиток прямих міжмуніципальних партнерств постраждалих територіальних громад з іншими більш спроможними територіальними громадами України та іноземними громадами.

3)    Роль національних і міжнародних організацій у підтримці співпраці між державою і територіальними громадами.

4)    Вимоги та рекомендації документів ЄС у частині відновлення територіальних громад в умовах Європейської інтеграції України: аналіз, стан та перспективи виконання.

 

  1.  

Додаток 2

 

Вимоги до наукової роботи на конкурс

 

  1. На Конкурс подаються самостійно підготовлені наукові роботи учасників. Наукові роботи повинні бути пошуковими за своїм характером, не мати нагород НАН України та органів державної влади, інших конкурсів.
  2. Одна наукова робота може мати не більше двох авторів за наявності у них спільних з теми наукової роботи матеріалів та одного наукового керівника.
  3. Наукові роботи учасників, які є тематичним продовженням робіт, поданих на інші конкурси, розглядаються за умови наявності в них не більше 25% наукового матеріалу з попередньої роботи.
  4. Наукові роботи оформлюються відповідно до таких вимог:
  • текст друкується шрифтом Times New Roman, міжрядковий інтервал 1.5, кегль 14, аркуш формату А4, усі поля – 20 мм;
  • наукова робота повинна мати титульну сторінку (на якій зазначається назва роботи та ПІБ учасника), зміст, вступ, розділи, висновки, список використаної літератури; наукова робота обов’язково має містити посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей, отриманих іншими особами;
  • загальний обсяг роботи не повинен перевищувати 30 сторінок без урахування додатків та переліку літературних джерел;
  • ілюстрації, що додаються до роботи, повинні бути скомпоновані на аркуші формату А3 або А4. Допускається використання тільки власних ілюстрацій.
  • опис та обґрунтування конкретної проблеми законодавства про місцеве самоврядування;
  • можливі варіанти вирішення описаних проблем;
  • чіткі законодавчі пропозиції, якими пропонується усунути описані проблеми;
  • наукове обґрунтування запропонованих законодавчих змін.
  1. Наукові роботи подаються в друкованому вигляді та на електронних носіях.
  2. Структура роботи має складатися з таких частин:
  1. Наукові роботи виконуються українською мовою.
  2. Окремо оформлюється заявка на участь у конкурсі за посиланням.
  3. Наукові роботи, подані на Конкурс з порушенням цих вимог, до участі у Конкурсі не допускаються та за рішенням конкурсної комісії знімаються з розгляду.

 

 

 

 

V щорічний всеукраїнський конкурс «Краща наукова праця з проблематики муніципального права» організовано грантером Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» – Академією праці, соціальних відносин і туризму (АПСВТ) та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього конкурсу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США».