Оголошено Всеукраїнський конкурс наукових робіт з проблематики місцевого самоврядування

 

                                

Захід проводиться з метою виявлення творчої та обдарованої молоді, а також залучення учених-юристів, які прагнуть долучитися до аналізу та вирішення проблемних питань удосконалення законодавства України про місцеве самоврядування 

  

Академія праці, соціальних відносин і туризму

за підтримки Проєкту USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») оголошує

 

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС

 

«Краща наукова праця з проблематики муніципального права»

  

Тематичні напрями конкурсу

 Подані на всеукраїнський конкурс (далі – конкурс) праці повинні описувати основні проблеми, колізії та прогалини у законодавстві України про місцеве самоврядування, пропонувати шляхи їх усунення, розкривати сучасний стан та перспективи розвитку законодавства про місцеве самоврядування у контексті оцінки можливостей впровадження європейського досвіду в Україні, можуть бути присвячені також порівняльному аналізу та оцінці наслідків євроінтеграції та завдань, що стоять перед сучасним місцевим самоврядуванням в контексті євроінтеграційних процесів в Україні.

 Напередодні конкурсу Академією праці, соціальних відносин і туризму спільно з Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» проведено опитування керівників сільських селищних, міських голів та їх заступників з метою дізнатися позицію органів місцевого самоврядування щодо основних проблем законодавства, що регулює діяльність органів місцевого самоврядування. Результати опитування взяті за основу для визначення основних напрямків дослідження оголошеного конкурсу (Додаток 1).

 Кращі дослідження будуть презентовані на VIІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 25 серпня 2023 року у м. Київ.

 Кінцевий термін подання наукових робіт – 15 серпня 2023 року.

   

Учасники

  ✓ здобувачі освітньо-наукового рівня вищої освіти з правничої спеціальності.

 ✓ кандидати юридичних наук, доктори філософії галузі права.

 

  

Етапи конкурсу

  ✓ перший етап: 1 липня – 15 серпня 2023 р. — подання авторами конкурсних робіт;

 ✓ другий етап: 16 серпня – 24 серпня 2023 р. — рецензування робіт та їх розгляд конкурсною комісією;

 ✓ третій етап: 24 серпня 2023 р. — підбиття підсумків конкурсу, визначення переможців. 

  

Відзначення учасників

 ✓ всі учасники, чиї роботи відповідають вимогам конкурсу, – отримають сертифікат про участь у Конкурсі «Краща наукова праця з проблематики муніципального права»;

 ✓ всі учасники – отримають можливість безкоштовно взяти участь у VIІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 25 серпня 2023 року у м. Київ;

 3 переможці – отримають можливість презентувати свої роботи і обговорити їх з учасниками VIІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (25 серпня 2023 р.),

  • 3 переможці – отримають можливість безкоштовно опублікувати свої роботи, подані на конкурс, у Збірнику матеріалів VIІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (25 серпня 2023 р.),
  • 3 переможці – отримають можливість апробації своїх наукових досліджень у навчальному процесі закладі вищої освіти – Академії праці, соціальних відносин і туризму з отриманням відповідного офіційного підтвердження. Учасники зможуть провести лекцію/майстер-клас/семінар для студентів Академії під час занять з навчального курсу «Муніципальне право» (2023-2024 навчальному році);
  • 3 переможці отримають цінні призи та сертифікати переможців.

 Терміни та перелік документів

  Для участі у конкурсі до 15 серпня 2023 р. необхідно: 

 ✓ зареєструватися учасником конкурсу за посиланням;

 ✓ надіслати конкурсну наукову роботу відповідно до напрямків дослідження (додаток 2)що не публікувалася раніше, та відповідає вимогам (додаток 2), - на E-mail: yaroslav-z@ukr.net з приміткою «Робота на конкурс_Шевченко І.І.»;

 ✓  надіслати авторську декларацію: бланк розміщено тут - http://bit.ly/2oDJcQN (сканований варіант підписаної автором/авторами декларації).Контакти для комунікацій

 

За додатковою інформацією звертатися до:

 Журавля Ярослава Володимировича за телефоном: (093) 552-49-52,

 E-mail: yaroslav-z@ukr.net.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

Напрямки дослідження конкурсу

 

(проблеми, які потребують дослідження і вирішення)

 

 

 

  1. Проблеми, пов’язані з низьким розміром плати за надання адміністративних послуг.
  2. Відсутність  законопроекту про адміністративний збір.
  3. Відповідальність органів місцевого самоврядування за неподання результатів надання адміністративної послуги до ЦНАП.
  4. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері контролю за сплатою податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів.
  5. Правове забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування щодо демонтажу рекламних засобів та тимчасових споруд.
  6. Відсутність механізму і чіткої процедури оформлення і подання заяв про пошкоджене майно для осіб, які не мають відповідних засобів зв’язку (сучасних телефонів/смартфонів).
  7. Відсутність належних умов для формування в громаді підготовлених резервів майбутніх посадових осіб місцевого самоврядування.
  8. Відсутність передбачення в Законі України "Про концесію" порядку передачі в концесію права надавати суспільно значимі послуги.
  9. Відсутність правового регулювання порядку проведення мирних зборів, мітингів, походів та демонстрацій, (зокрема про сповіщення органів державної влади і органів місцевого самоврядування про проведення мирного зібрання, про встановлення переліку підстав та способів для обмеження свободи мирних зібрань).
  10. Відсутність роз'яснень щодо проведення позапланових перевірок Управліннями державного архітектурно-будівельного контролю ОМС в умовах воєнного стану відповідно до приписів п. 2 Постанови КМУ № 303 (мораторій на перевірки за виключенням окремих випадків).
  11. Відсутність у законодавстві процесуально визначеного порядку оформлення рішень та результатів голосування як депутатів, так і членів виконавчого комітету.
  12. Відсутність фінансової спроможності громад за наявності великого обсягу власних повноважень.
  13. Відсутність чіткого визначення правового статусу добровольчого формування територіальної громади, як наслідок - відсутність можливості фінансування територіальної оборони.
  14. Дублювання повноважень між обласною та районною державними адміністраціями.
  15. Дублювання повноважень місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
  16. Залучення органами державної влади місцевих рад до розгляду звернень громадян, предмет яких не відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.
  17. «Кадровий голод» на службі в органах місцевого самоврядування.
  18. Кадровий резерв посадових осіб місцевого самоврядування та особливості обов’язкового підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування в умовах особливих періодів.
  19. Кількісна перевага делегованих повноважень органів місцевого самоврядування як перешкода у здійсненні самоврядних повноважень.
  20. Матеріально-технічні та інші умови реалізації органами місцевого самоврядування повноважень щодо надання адміністративних послуг.
  21. Невирішеність застосування принципу субсидіарності в місцевому самоврядуванні.
  22. Неврегульованість дій адміністрації закладів освіти у випадку загрози, пов’язаною з військовою агресією російської федерації, щодо допуску до укриттів закладів дошкільної освіти сторонніх осіб понад встановлену місткість та в поза робочий час.
  23. Неврегульованість питань між державними допомогами та їхнього фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету.
  24. Незавершеність правового закріплення статуту старости.
  25. Неможливість надання органами місцевого самоврядування соціальних послуг в громадах без державної допомоги у вигляді субвенцій.
  26. Неможливість проведення закупівель для військових частин в зв'язку із невідповідністю нормам БК України.
  27. Необхідність прийняття Закону України про місцеві референдуми після закінчення воєнного стану.
  28. Особливості присвоєння рангу посадової особи місцевого самоврядування особам, що переводяться з державної служби. Неспроможність місцевих рад утримувати на своєму балансі важливі соціальні об’єкти.
  29. Низький рівень стратегічного планування соціально-економічного розвитку регіонів.
  30. Особливості законодавства України про встановлення меж територіальних громад.
  31. Недосконалість офіційних джерел інформації для визначення чисельності жителів населених пунктів.
  32. Перегляд рішення ради про утворення старостинського округу у разі зміни (зменшення або збільшення) чисельності населення населених пунктів, що увійшли до складу округу.
  33. Питання дискреції повноважень органів місцевого самоврядування відповідно до положень частини другої статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування та положенням статті 19 Конституції України
  34. Питання відсутності відповідальності за невнесення до державного реєстру речових прав інформації про набуття права оренди на земельну ділянку.
  35. Питання відсутності передбачення на законодавчому рівні механізму щодо видачі органами місцевого самоврядування довідки про перебування дітей на утриманні батьків.
  36. Питання відсутності у виконавчих органів місцевого самоврядування доступу до електронних ресурсів держгеокадастру.
  37. Питання дотримання гендерної рівності при розподілі посад в ОМС.
  38. Питання надання права органам місцевого самоврядування самостійно визначати дату вступу в дію нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів.
  39. Питання неврегульованості законодавством проведення онлайн-засідань виконавчого комітету та сесій місцевої ради в умовах особливих періодів.
  40. Питання неврегульованості законодавством статусу посадових осіб військових адміністрацій.
  41. Питання неврегульованості юридичних наслідків не погодження на виконавчому комітеті рішень сесії.
  42. Питання неможливості перевірки інформації щодо належності ґрунтів до певної групи ґрунтів за межами населених пунктів.
  43. Питання усунення заборони використання приміщень ліквідованих закладів дошкільної освіти, які 10-15 років не використовуються за цільовим призначенням, поза цільовим призначенням - для забезпечення місць проживання ВПО.
  44. Питання щодо запровадження можливості органів місцевої влади примусово відчужувати обладнання та інше майно, необхідне для захисту критичної інфраструктури, відновлення функціонування важливих об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів, які забезпечують життєдіяльність населення, здійснюють життєво важливі функції відповідно до вимог Закону України “Про критичну інфраструктуру”.
  45. Питання щодо недопущення зловживання своїм правом на доступ до публічної інформації недобросовісними запитувачами.
  46. Питання, пов’язані з неврахуванням військового (спеціального) звання при призначенні рангу посадової особи місцевого самоврядування.
  47. Повернення справляння єдиного податку в розмірі 5% платників 3 групи на територіях, де не ведуться бойові дії.
  48. Повернення статусу міст обласного підпорядкування.
  49. Покладання на територіальні громади додаткових витрат на фінансування з оплати за надані соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі.
  50. Прийняття на службу в ОМС в умовах воєнного стану.
  51. Проблеми контролю за самочинною забудовою території громади.
  52. Прогалина у призначенні посадових осіб органів місцевого самоврядування у виконавчі органи місцевої ради зі статусом юридичної особи.
  53. Професійне вигорання у працівників органів місцевого самоврядування.
  54. Районні ради як атрибут незакінченості реформи децентралізації публічної влади в Україні.
  55. Районні ради: роль та значення у місцевому самоврядуванні.
  56. Розмежування понять «виконавчий комітет ради» і «виконавчі органи ради».
  57. Розподіл відповідальності правонаступників ліквідованих місцевих державних адміністрацій колишніх районів.
  58. Розширення видатків другої черги в частині оплати природоохоронних заходів.
  59. Роль органів місцевого самоврядування у здійсненні соціальної політики щодо внутрішньо переміщених осіб.
  60. Стандартизація надання адміністративних послуг.
  61. Статус добровільних формувань територіальних громад.
  62. Суміщення та сумісництво посадових осіб ОМС.
  63. Термінологічна неточність в законодавстві України про місцеве самоврядування.
  64. Уніфікований підхід до територіальних громад, які мають різні проблеми та вирішують різні задачі щодо утримання соціальної сфери, надання комунальних послуг та утримання інфраструктури.
  65. Фiнансова неспроможнiсть місцевих рад в реалізації власних повноважень.
  66. Фінансування відновлення комунального майна внаслідок воєнної агресії РФ.
  67. Формування територіальних громад за територіальним принципом без врахування соціально-економічних, історичних, транспортних та інших особливостей.
  68. Шляхи додаткових надходжень до місцевого бюджету в умовах воєнного стану.
  69. Шляхи забезпечення прозорості розподілу субвенції.
  70. Юридична відповідальність за публічне подання недостовірної інформації органами та посадовими особами місцевого самоврядування.

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

Вимоги до роботи на конкурс

 

 

 

  1. На Конкурс подаються самостійно підготовлені наукові роботи учасників. Наукові роботи повинні бути пошуковими за своїм характером, не мати нагород НАН України та органів державної влади, інших конкурсів.
  2. Одна наукова робота може мати не більше двох авторів за наявності у них спільних з теми наукової роботи матеріалів та одного наукового керівника.
  3. Наукові роботи учасників, які є тематичним продовженням робіт, поданих на інші конкурси, розглядаються за умови наявності в них не більше 25% наукового матеріалу з попередньої роботи.
  4. Наукові роботи оформлюються відповідно до таких вимог:

 

  • текст друкується шрифтом Times New Roman, міжрядковий інтервал 1.5, кегль 14, аркуш формату А4, усі поля – 20 мм;наукова робота повинна мати титульну сторінку (на якій зазначається назва роботи та ПІБ учасника), зміст, вступ, розділи, висновки, список використаної літератури;наукова робота обов’язково має містити посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей, отриманих іншими особами; загальний обсяг роботи не повинен перевищувати 30 сторінок без урахування додатків та переліку літературних джерел;- ілюстрації, що додаються до роботи, повинні бути скомпоновані на аркуші формату А3 або А4. Допускається використання тільки власних ілюстрацій.
  • опис та обґрунтування конкретної проблеми законодавства про місцеве самоврядування;
  • можливі варіанти вирішення описаних проблем;
  • чіткі законодавчі пропозиції, якими пропонується усунути описані проблеми;
  • наукове обґрунтування запропонованих законодавчих змін.

 

  1. Наукові роботи подаються в друкованому вигляді та на електронних носіях.
  2. Структура роботи має складатися з таких частин:

 

  1. Наукові роботи виконуються українською мовою.
  2. Окремо оформлюється заявка на участь у конкурсі за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/15SlXK4mGa7M3nhP29Q19sG2evWzJmGzRpFR8qwEiqzY/viewform?edit_requested=true
  3. Наукові роботи, подані на Конкурс з порушенням цих вимог, до участі у Конкурсі не допускаються та за рішенням конкурсної комісії знімаються з розгляду.