https://www.socosvita.kiev.ua/node/2762
Кашина Ганна Сергіївна
Посада: завідувач кафедри інтелектуальних систем та цифрових технологій
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти
Вчене звання: професор
ResearcherID: X-4609-2019
У 2012 році захистила кандидатську дисертацію у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманов за спеціальністю 13.00.02 теорія і методика навчання (технічні дисципліни) на тему «Реалізація наступності навчання фізики, електротехніки та електроніки студентів транспортних коледжів».
У 2020 році захистила докторську дисертацію у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманов за спеціальністю 13.00.04 теорія і методика професійної освіти на тему «Теоретико-методичні засади інформаційно-технологічного забезпечення природничо-гуманітарної підготовки педагогів у системі післядипломної освіти».
Наукові інтереси пов‘язані із теорією та практикою впровадження сучасних іцифрових технологій в освіту.
Автор понад 150 наукових публікацій, у тому числі, у наукових фахових виданнях України, у зарубіжних виданнях, з них, що індексуються міжнародними наукометричними базами даних (Scopus, WOS, та ін.), серед них 7 монографій (найбільш значущі: «Формування професійної компетентності майбутніх фахівців автомобільного транспорту в процесі навчання електротехніки та електроніки», «Теоретико-методичні основи науково-природничого підготовки вчителів технологій в системі післядипломної освіти засобами інформаційно-технологічного забезпечення »,« The system of mixed learning in teachers in the system of postgraduate education »і ін.), 7 навчальних посібників, серед яких 1 мають гриф Міністерства освіти і науки України та інші. У наукових працях Г. Кашина актуалізуються сучасні напрямки теорії та методології в області, як педагогіки, так і організації та управління інформаційно-технологічним забезпеченням освітнього процесу.
Керує науковим пошуком аспірантів, PhD студентів, магістрів та бакалаврів.
Експерт у предметній комісії Міністерства освіти і науки України з рецензування електронних підручників та платформ.
Проектна історія участі виконавцем в дослідженнях: міжнародний проект за програмою Європейського Союзу Tempus IV «Освітні вимірювання в інформаційному суспільстві, адаптовані до стандартів ЄС» (№ 1450209 - TEMPUS випуску 2008 - SE - JPCR); Всеукраїнського експерименту «Електронний підручник для загальної середньої освіти (E-book for secondary education (EBSE)) (наказ Міністерства освіти і науки України від 31.08.2018 № 958); державних проектів на замовлення МОН України «Теоретичні та методичні основи формування системи післядипломної освіти на засадах сталого розвитку» за замовленням міністерств освіти України (2017-2019 рр.), «Хмари орієнтовані системи навчання майбутніх вчителів» на замовлення Міністерства освіти України (2017- 2018), «Модернізація системи підвищення кваліфікації вчителів на основі концепції нової української школи» на замовлення Міністерства освіти України (2019-2021 рр.).
Основні публікації:
Монографії
Кашина, Г. С. (2019). Інформаційно-технологічне забезпечення неперервної освіти та професійної діяльності педагогів. У Н. Рідей (Ред.), Управління системами післядипломної освіти для сталого розвитку (с. 528–544). Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. (Колективна монографія)
Кашина, Г. С., & Савельєв, В. Л. (2020). Оцінка ефективності управління навчально-методичною діяльністю системи післядипломної освіти. У Н. Рідей & Л. Панченко (Ред.), Стратегія післядипломної освіти для сталого розвитку (с. 210–245). Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. (Колективна монографія)
Кашина, Г. С., Єранкін, О. О., Ткаченко, І. П., Штець, Т. Ф., & Заднепровська, С. П. (2021). Бухгалтерський облік в системі управління підприємством. У Т. Галушкіна, О. Бутрим, В. Барановська, О. Афанасьєва, & Д. Заруба (Ред.), Trends in scientific thought in economics and management: collective monograph (с. 42–50). Boston: Primedia eLaunch. https://doi.org/10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.III (Колективна монографія)
Кашина, Г. С. (2022). Цифрова економіка в Україні: стан, проблеми та можливості розвитку. У Р. О. Стефанчук & О. Л. Копиленко (Ред.), «Цифрова Україна»: конституційно-правова модель (с. 421–435). Київ: Інститут законодавства Верховної Ради України. (Колективна монографія)
Кашина, Г. С. (2023). Педагогічний дизайн в e-Learning у системі неперервної підготовки менеджерів. У В. В. Любарець (Ред.), Професійна менеджерська освіта: сучасні виклики (с. 72–94). Київ: Міленіум. (Монографія)
Бацуровська, І., & Кашина, Г. (2024). Особливості професійної підготовки фахівців з цифрових технологій в умовах змішаного навчання: компетентнісно-орієнтований підхід. Київ: АПСВТ. (Монографія)
Batsurovska, I., & Kashyna, H. (2024). Особливості професійної підготовки фахівців з цифрових технологій в умовах змішаного навчання: компетентнісно-орієнтований підхід: Монографія. Київ: АПСВТ. (Монографія)
Batsurovska, I. V., Kashina, H. S., & Makieievskyi, O. I. (2024). Metodolohichni pidkhody do rozrobky dydaktychnykh materialiv dlia profesiinoi osvity: vid teorii do praktyky. In Moderní aspekty vědy (pp. 172–191). Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. (Колективна монографія)
Статті у наукових виданнях, зареєстрованих у наукометричних базах даних Scopus, Web of Science
Liubarets, V., Kashyna, G., Kachan, Y., Brezetskyi, S., & Ostrovershenko, A. (2024). Adapting professional development to the digital transformation of today's job market. Multidisciplinary Science Journal, 6. https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0713 (Scopus)
Статті в наукових фахових виданнях України
Кашина, Г. С. (2019). Ефективність науково-природничої підготовки вчителів технологій у системі післядипломної освіти засобами інформаційно-комунікаційного забезпечення. Інноваційна педагогіка, (Вип. 9, Т. 1), 89–93.
Кашина, Г. С. (2021). Трансформація моделі педагогічного дизайну в e-learning у системі неперервної педагогічної освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, (№ 10 (114)), 29–37. https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/pedagogichni-nauky_10_2021.pdf#page=24
Кашина, Г. С. (2022). Розширення цифрових навичок науково-педагогічних працівників ЗВО у системі післядипломної освіти. Вища освіта України, (№ 1-2), 44–50.
Кашина, Г. С., Писаренко, Н., & Піонтковський, В. (2023). Медичний туризм: пріоритети та перспективи розвитку в Україні. Перспективи та інновації науки, 5(23), 72–81.
Громоздова, Л., Махортов, Ю., Кашина, Г., Черіпко, І., Артеменко, А., & Рвач, А. (2023). Стратегія формування професійної компетентності фахівців публічного управління та методичні умови її реалізації. Актуальні питання у сучасній науці, 7(13), 33–46. https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-7(13)-33-46
Кашина, Г. С., Писаренко, Н. В., Бараник, З. П., Громоздова, Л. В., & Дербеньова, Я. В. (2023). Теоретичні та методичні підходи до формування змісту та структури професійно орієнтованих дисциплін під час підготовки менеджерів і маркетологів туристичних послуг. Вісник науки та освіти, 4(10), 494–509.
Кашина, Г. С., Громоздова, Л. В., & Косяк, І. В. (2024). Організації інтерактивної системи управління процесами навчальної діяльності у вищій освіті на базі платформи Moodle. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 17–21. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-17-21
Писаренко, Н., Кашина, Г., Бараник, З., Громоздова, Л., Ткаченко, Я., Рвач, А., & Косицька, В. (2024). Економетричне моделювання як складова модернізації механізмів публічного управління та підвищення соціально-економічної ефективності транскордонного співробітництва з ЄС. Наукові інновації та передові технології, 2(30).
Кашина, Г., Громоздова, Л., & Косяк, І. (2024). Підготовка викладачів закладів професійної освіти: кібернетичний вимір інтелектуальних систем. Освіта. Інноватика. Практика, 12(4), 12–16. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i4-002
Кашина, Г., Громоздова, Л., & Косяк, І. (2023). Використання MS Excel для обробки інформації з сезонних ризиків коливань цін на підприємствах агропрому. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку, 31, 16–27.
Кашина, Г., Громоздова, Л., Бараник, З., Черіпко, С., Базарна, О., Артеменко, А., & Вінтер, М. (2024). Професійна підготовка кадрів з використанням хмарних сервісів в управлінні закладами вищої освіти. Суспільство та національні інтереси, 4(4), 372–387. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-372-387
Бацуровська І. В., Кашина Г. С., Макієвський О. І. (2024). Підготовка фахівців в умовах інноваційних викликів: адаптація професійної освіти до сучасного ринку праці. Актуальні питання у сучасній науці, серія: Педагогіка, (9(27)), 807-822.
Бацуровська І. В., Кашина Г. С., Макієвський О. І. (2024). Інноваційні підходи до теорії та методики професійної підготовки майбутніх фахівців. Наука і техніка сьогодні, (9(37)), 285-297.
Кашина Г. С., Бацуровська І. В.,Макієвський О. І. (2024). Цифрові інструменти в професійній освіті: можливості та виклики сучасного навчального процесу. Суспільство та національні інтереси, (9(37)), 92-102.
Бацуровська І. В., Кашина Г. С., Брєзєцький С. О., Кутафін Ю. В. (2024). Розвиток цифрової грамотності у контексті професійної освіти. Наукові інновації та передові технології, (10(38)), 519-531.
Кашина Г. С., Бацуровська І. В., Брєзєцький С. О., Кутафін Ю. В. (2024). Розробка та реалізація проектів як метод навчання. Наука і техніка сьогодні, (11(39)), 420-438.
Статті у зарубіжних наукових періодичних виданнях і виданнях, віднесених до міжнародних наукометричних баз даних
Клокар, Н. І., & Кашина, Г. С. (2019). Структура та зміст програми курсів підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання та технологій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, (Вип. 67, Т. 2), 31–36.
Kashyna, G., & Shuliak, Yu. (2019). The quality of electronic educational resources evaluation for the postgraduate education system. Edukacja – technika – informatyka, 1(27), 232–243.
Kashyna, G., Nazarova, K., & Burak, V. (2019). Development of scientific and natural competence of technology teachers in the system of postgraduate education by means of information and communication support. Edukacja – technika – informatyka, 4(30), 151–156.
Bludova, T., Halakhova, T., Gromozdova, S., Kashina, G., & Frolova, T. (2019). The system of modern university missions realization in the measurement of three key components. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT), 9(2), 2588–2595.
Kudenko, O., Makhortov, Yu., Tiukhtii, M., Kashina, G., & Ablova, O. (2020). Assessment of target segments of enterprises in the regional market in terms of attractiveness. International Journal of Scientific & Technology Research, 9(3), 3275–3280.
Strembitska, O., Tymoshenko, R., Mozhaiev, M., Buslov, P., Kashyna, G., & Makiievskyi, O. (2021). Technology of application of multifrequency signals to create an electromagnetic field. International Journal of Computer Science and Network Security, 21(2), 40–43.
Derbenova, Y., & Kashyna, G. (2021). Impact of the Covid-19 pandemic on entrepreneurial capacity and financial security in Ukraine. SHS Web of Conferences, 126, 08002. https://doi.org/10.1051/shsconf/202112608002
Muzhanovskaya, M., Kuzhelyuk, T., & Kashyna, G. (2021). Organization of the educational process in general secondary education institutions with the use of m-learning technology. Paradigm of Knowledge, 6(44).
Писаренко, Н. В., Кашина, Г. С., Ніколаєва, С. П., Стенічева, І. Б., & Артеменко, А. І. (2022). Цінова стратегія в стратегічному управлінні підприємством. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку, (№28), 187–196.
Tchitchagua, S., & Kashyna, G. (2022). Державне регулювання підготовки кадрів туристичної галузі. SWorldJournal, 16(02), 127–132.
Участь у конференціях
Кашина, Г. С. (2019). Модернізація системи підвищення кваліфікації на засадах Концепції нової української школи. У Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології у виробництві та освіті: стан, досягнення, перспективи розвитку (с. 207-209). Черкаси: ЛНТУ.
Кашина, Г. С. (2019). Ефективність природничо-гуманітарної освіти у системі загальної середньої освіти. У Сучасні проблеми та перспективи розвитку мережево-цифрової освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 18-21 вересня 2019 р. (с. 73-87). Южне: ЛНТУ.
Кашина, Г. С., Мужановська, М. М., & Кужелюк, Т. М. (2021, грудень). Інформатизація освіти: проблеми та перспективи розвитку. У The XV International Science Conference «Trends in the development of practice and science» (с. 238). Осло, Норвегія. ISBN-978-1-68564-511-3.
Кашина, Г. С. (2022). Сучасні підходи до підготовки бакалаврів у сфері туризму в контексті цифровізації економіки. Інформаційні технології та управління у вищій освіті і науці (с. 27).
Кашина, Г. С. (2023). Сучасні підходи до підготовки бакалаврів у сфері туризму в контексті цифровізації економіки. Baltija Publishing.
Кашина, Г. С. (2023, лютий). Пропозиції щодо підвищення ефективності та удосконалення системи публічного управління у сфері туристичного бізнесу регіону на засадах сталого розвитку. У The 2nd International scientific and practical conference “Innovations and prospects in modern science” (с. 428). SSPG Publish, Стокгольм, Швеція.
Кашина, Г. С., & Шаравар, В. С. (2023). Роль та впливи цифрової трансформації на бізнес. У Конкурентоспроможна модель інноваційного розвитку економіки України: матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції (с. 146-147). Кропивницький: ЦНТУ.
Кашина, Г. С., Сохацький, О. А., & Шаравар, В. С. (2023). Впливи цифровізації на бізнес. У Актуальні проблеми управління соціально-економічними системами: матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції, частина 1 (с. хх). Луцьк: ЛНТУ.
Кашина, Г. С. (2024). Наукові основи організації інформаційно-освітнього простору в професійній освіті. У Науковий вимір осмислення та пошуку оптимальних моделей розвитку України: маркетинговий, економічний, фінансовий та управлінський аспекти: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (с. 296-298). Київ: Академія праці, соціальних відносин та туризму.
Kashyna, H., & Batsurovska, I. (2024). Педагогічні особливості впровадження штучного інтелекту в систему вищої освіти. У A. Yatsyshyn, V. Matusevych, & V. Kovalenko (Упоряд.), Штучний інтелект у науці та освіті (AISE 2024): Artificial intelligence in science and education: Збірник матеріалів міжнародної наукової конференції (с. 86-88). Київ: УкрІНТЕІ.
Бацуровська, І. В., & Кашина, Г. С. (2024). Інноваційні методики з використанням віртуальних лабораторій. У Наукові горизонти XXI століття: мультидисциплінарні дослідження: матеріали Міжнародної наукової конференції, 16-17 травня 2024 р., м. Ужгород (с. 538–542). Ужгород: УжНУ.
Методичні матеріали
Слабко, В. М., & Кашина, Г. С. (2019). Методичні рекомендації щодо підготовки, написання та захисту творчих робіт для слухачів курсів підвищення кваліфікації: навчально-методичний посібник. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова. (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2020). Сучасні інформаційно-комунікаційні технології в освіті: методичні рекомендації до вивчення дисципліни та виконання самостійної роботи для студентів. Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2020). Знання і використання фахових методик викладання природничо-математичних дисциплін: методичні рекомендації до вивчення дисципліни та виконання самостійної роботи для студентів. Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2020). Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі: методичні рекомендації до вивчення модуля та виконання самостійної роботи для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Херсон: Вид-во «ОЛДІ–ПЛЮС». (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2020). Розвиток професійних компетентностей вчителів природничо-математичних дисциплін: упровадження елементів STEM-освіти на уроках: методичні рекомендації до вивчення модуля та виконання самостійної роботи для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Херсон: Вид-во «ОЛДІ–ПЛЮС». (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2020). Розвиток професійних компетентностей вчителів природничо-математичних дисциплін: впровадження сучасних технологій навчання: методичні рекомендації до вивчення модуля та виконання самостійної роботи для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Херсон: Вид-во «ОЛДІ–ПЛЮС». (Метод. рек.)
Кашина, Г. С. (2024). Web design: практикум. Київ: АПСВТ. (Пос)
Кашина, Г. С. (2023). Web практикум з формування ІТ грамотності: Навчально-методичний посібник. Київ: Видавництво АПСВТ. (Пос)
Кашина, Г. С. (2024). Професійна освіта: Навчально-методичний посібник. Київ: Видавництво АПСВТ. (Пос)
Кашина, Г. С., Бацуровська, І. В., & Любарець, В. В. (2024). Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Професійна освіта» для здобувачів вищої освіти другого освітнього ступеня «магістр» спеціальності 015 Професійна освіта «Цифрові технології». Київ: АПСВТ. (Конспект лекцій)
Любарець, В. В., Кашина, Г. С., & Бацуровська, І. В. (2024). Методичні рекомендації до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка» спеціальності 015 «Професійна освіта (цифрові технології)». Київ: АПСВТ. (Метод. рек.)
Кашина, Г., Бацуровська, І., & Любарець, В. (2023). Методичні рекомендації до проходження практики здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня. Київ: АПСВТ. (Метод. рек.)
Підвищення кваліфікації