14.03.2008 - 12:30
ПРОПОЗИЦІЇ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
Міжнародної наукової конференціі
“Соціальна відповідальність як фактор розвитку громадянського суспільства”
(20 – 21 лютого 2008 р.)
Секція 1 «Соціальна відповідальність держави у процесі
трансформації економіки»
Міжнародної наукової конференціі
“Соціальна відповідальність як фактор розвитку громадянського суспільства”
(20 – 21 лютого 2008 р.)
Секція 1 «Соціальна відповідальність держави у процесі
трансформації економіки»
- Створити в усіх регіонах України обласні та місцеві Ради з питань благодійності при обласних та місцевих державних адміністраціях.
- Розробити та внести на розгляд відповідних комітетів Верховної Ради України законопроекти, які стосуються питань благодійної діяльності, її оподаткування, підвищення ролі громадських організацій.
- Створити міжвідомчу робочу групу для взаємодії з Національною радою з питань благодійності для координації зусиль по реалізації соціальних проектів, що входять до міністерських програм з програмами спонсорів та некомерційних організацій.
- Вдосконалити законодавство України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття відповідно до європейських норм.
- Внести зміни до нормативних актів Міністерства освіти та науки, які стосуються визначення трудомісткості робіт професорсько-викладацького складу ВУЗів, що пов`язано зі збільшенням кількості годин на самостійну та індивідуальну роботу студентів, згідно умов впровадження Болонського процесу, і відповідним зростанням навантаження викладачів.
- Проводити моніторинг програм, що стосуються благодійної діяльності різних організацій.
- Проводити попередню експертизу благодійних програм щодо можливих психологічних наслідків їх реалізації та здійснювати конкурсний відбір цих програм.
Секція 2 „Соціальна відповідальність - пріоритет розвитку сучасного бізнесу”
- Розглядати соціальну відповідальність як обов’язок керівництва підприємств і організацій здійснювати таку діяльність, що базується на етичних нормах та цінностях і призводить до зростання рівня благополуччя суспільства, підприємства і персоналу;
- Запропонувати Верховній раді ввести етичну соціальну експертизу усіх законопроектів;
- запропонувати Кабінету Міністрів України здійснювати попереднє громадське обговорення законопроектів соціального спрямування;
- Кабінету Міністрів України розробити політику та рамковий порядок забезпечення соціальної відповідальності на всіх рівнях державного управління та управління підприємствами та організаціями;
- Кабінету Міністрів України розробити і впровадити всеукраїнських соціологічних моніторингових досліджень щодо сприйняття суб’єктами рекламного ринку власної соціальної відповідальності за створення і розповсюдження рекламних повідомлень;
- Федерації профспілок України рекомендувати підприємцям спрямовувати доброчинну діяльність на розбудову інфраструктури молодіжного спорту, культурного розвитку та дозвілля молоді. Одночасно ввести пропозиції до законодавства України заборону на ігровий бізнес;
- Рекомендувати Міністерству освіти і науки України вдосконалити державні стандарти підготовки фахівців з економічних напрямків шляхом внесення тем щодо соціальної відповідальності як такої що базується на етичних нормах та цінностях;
- Міністерству освіти і науки ввести в шкільні навчальні плани в якості обов’язкового предмету „Етика і культура поведінки”;
- Профспілкам України рекомендувати включати в Генеральну угоду та угоди всіх рівнів пункт стосовно соціальної відповідальності менеджменту підприємств всіх форм власності, Кодекси етичної поведінки та здійснювати аудит соціальної діяльності;
- Запропонувати Федерації профспілок України ввести всеукраїнський конкурс підприємств і організацій „Кращий соціально-відповідальний бізнес”;
- Ввести цензуру телевізійних та Інтернет-проектів щодо відповідності їх морально-етичним цінностям та культурі українського народу;
- Сприяти розробці захисних програм, що унеможливлюють проникнення на інформаційні портали спаму аморального та шкідливого змісту.
- Запровадити постійно діючий семінар український по соціальній відповідальності разом із колегами із Росії, Білорусі, Молдови, Азербайджану та інших республік.
Секції 3 „Гуманістичні аспекти соціальної відповідальності у громадянському суспільстві”
- З метою узгодження категоріального апарату та створення концепції соціальної відповідальності в контексті гуманістичної практики громадянського суспільства проведення конференцій даного профілю.
- При розробці концепції особливу увагу приділити розробці стандартів соціальної відповідальності відповідно до різноманітних сфер суспільного життя.
- Виступити з пропозицією до національних федерацій профспілок (Росія, Білорусія, Україна) прийняти участь у розробці стандартів соціальної відповідальності.
- Рекомендувати адміністрації профільних вузів включити в навчальні програми відповідних курсів та дисертаційних робіт аспірантів вироблені на конференції ідейно-методологічні підходи під час читання лекцій та проведення семінарських занять.
- Рекомендувати адміністраціям профільних вузів на основі матеріалів та рекомендацій даної конференції представити своїм національним федераціям профспілок зауваження та пропозиції до робочої версії тексту за міжнародним стандартом з соціальної відповідальності ISO 26000.
- Через систему громадянської освіти популяризувати тематику та матеріали конференції серед населення Росії, України та Білорусії.
Секції 4 «Правові аспекти соціальної відповідальності»
- Відзначити високий рівень організації і проведення міжнародної наукової конференції: констатувати, що доповіді учасників конференції є конструктивними, під час роботи секції піднімались актуальні питання реалізації юридичної відповідальності в сучасних умовах розбудови в Україні громадянського суспільства.
- Вважати за доцільне продовжити розробку теми „Соціальна відповідальність як фактор розвитку громадянського суспільства” у формі проведення в АПСВ у майбутньому міжнародної науково-практичної конференції.
Висновки, пропозиції та рекомендації науково-теоретичного характеру:
- Вважати, що особливим видом соціальної відповідальності є юридична відповідальність, так як нею встановлюються реальні негативні наслідки для правопорушника.
- Визнати, що на сучасному етапі розбудови в Україні громадянського суспільства механізм реалізації юридичної відповідальності є недосконалим. Причинами такого стану є: низький рівень правосвідомості та правової культури у суспільстві; зниження рівня професійної правосвідомості юристів; нівелювання моральних цінностей у сучасному суспільстві.
- Одним із шляхів подолання кризової ситуації є підвищення якості юридичної освіти; при підготовці фахівців-юристів базовими принципами мають стати професійність, моральність, совісність.
Пропозиції та рекомендації практичного характеру:
- передбачити обов`язок сільського, селищного, міського голови, голови районної та обласної ради у випадках припинення ним рішення виконавчого комітету місцевої ради ставити питання перед відповідною радою щодо змісту даного рішення;
- передбачити обов`язок сільського, селищного, міського голови при зупиненні дії рішення відповідної місцевої ради ставити перед нею питання повторного розгляду згаданого рішення;
- передбачити різновиди найменувань актів відділів, управлінь та інших виконавчих органів місцевого самоврядування;
- передбачити обов`язок депутатів ради у разі позитивного голосування за рішення ставити свій підпис під відповідним рішенням з метою недопущення персональної відповідальності сільського, селищного, міського голови за прийняте колективне рішення ради.
- За пропозицією старшого викладача кафедри теорії, історії держави і права та конституційно-правових дисциплін Журавля Я.В. звернутися до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо внесення наступних змін до ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:
- Звернутися до Комітету з питань правосуддя ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо врегулювання на законодавчому рівні питання участі свідка у цивільному процесі, зокрема, правового визначення у ЦПК України процедури вручення повістки та підстав застосування відповідальності до свідка.
- Звернутися до Комітету з питань правосуддя ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо внесення змін до ЦПК України щодо порядку застосування відповідальності за неналежне виконання процесуальним представником наданих йому повноважень.
- Звернутися до Комітету з питань правосуддя ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо внесення змін до п. 2 ст. 59 Закону України «Про судоустрій України» стосовно зміни віку громадянина України, від якого він може бути рекомендований на зайняття посади судді – замість 25 років встановити 35 років.
- Визнати ситуацію, яка склалася сьогодні на ринку праці випускників професійно-технічних та вищих навчальних закладів України, незадовільною. Звернутися до Комітету з питань соціальної політики і праці ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо внесення змін до Закону України «Про зайнятість» та до проекту Трудового кодексу України стосовно запровадження нових гарантій забезпечення зайнятості молоді, що можуть бути застосовані в сучасних умовах.
- Звернутися до Комітету з питань правової політики ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо правового закріплення підстав участі та реалізації захисту прав Уповноваженого шляхом внесення відповідних змін та доповнень до ст. 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховною Радою України з прав людини».
- Звернутися до Комітету з питань правової політики ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо внесення змін до п. 2 ст. 59 Цивільного кодексу України стосовно забезпечення можливості реального укладення договору.
- Звернутися до Комітету з питань правової політики ВРУ з пропозицією розглянути питання щодо визначення на законодавчому рівні (Цивільний кодекс України) поняття «неукладеності договору».